Wednesday, September 16, 2015

Mission I am Possible


Assalammualaikum semua :)

Mesti ada yang tertanya apa itu Mission I am Possible..

Hee...semestinya Mission untuk mengurangkan berat badan...at least Toning (faham2 la anak dah 2) sendiri kesedaran utk lebih tone :)

Insha Allah saya akan share macam mana mission ini akan dijalan kan :

a)Zumba / Pilates 
Rujukan saya :www.blogilates.com  (memang best ikut Cassey Ho ) ni ..dapat calendar siap :)
So atleast, dua hari sekali selepas maghrib saya akan pasang zumba and blogilates @ Youtube stream from TV and follow la atlest 1jam..
Memang macam mandi.terbuktilah lemak sudah lama mesra bersama kulit.haih~!

b)Minum Air lebih 3 litter
Macam mana saya boleh minum?
bangun dari tido (tepi katil ade botol air siap isi sebelum tido) teguk air siap2.
Then isi air penuh dalam botol 3 liter ni..Dia ada sukatan..tu yang best..
So saya akan bawak kehulu dna kehilir 3 liter ni :)

Macam mana saya boleh minum...pastikan pilih botol ade straw...dan tali untuk senang dibawa kemana2..
Cth botol ni saya beli di kedai Mr.DIY RM12.90


c)Kurang kan Carb. Lebih kan Protein,
Kerana Carbohydrate  ni Glisemik Index dia sangat tinggi (dalam 89) berbanding protein (contoh ESP baru 39).. so Protein akan buat awak kenyang lama..Lagi tinggi Glisemik index makan tu..lagi cepat ia dicerna oleh badan (kerana tinggi dengan Gula).. ni rujukan carta GI utk rujukan semua :


Perlu memilih makanan Rendah GI agar lambat lapar. kerana kandungna gula rendah dalam makanan itu :)









d)Jgn Ambil Eskalator, Lift. Naik Tangga

Insha Allah, kita kan mudah dan sihat dan dalam misi..Ambil lah tangga. malas sgt ni.
"Burn Calories not Electricity" gituu.. hahaha..

e) Saya ambil agen pengemulsi semulajadi.
Apekebenda tu. dekat kata lain..saya amik Lecithin. dia adalah Lemak (magnet) dia akan melekat pada lemak dan menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan manusia..tapi sgt diperlukan oleh badan kita.

Sangat la murah barang shaklee. RM52.50..utk 180 biji.(nak murah leh roger saya).. Lecithin selain itu buat dapat mencegah kolestrol n darah tinggi sebab die dah bwk kuar lemak dr melekat di dinding darah kita. yang best lawas.hari2 melawas..so badan akan jd ringan sebab toxin tade dalam badan..
best kan?

f) Saya amek Agen Detox Terbaik - Alfafa

Tanak cakap bnyak ,,mmg best,badan rasa ringgan..tak berbau..lawas..n paling best di sangat halus.senang utk telan. Sama harga dengan Lecithin tapi ada 330 biji.hehe..murah sgt.Tapi ingat kene minum air banyak...sebab Alfafa ni bersifat serap air ...kalau tak..awak boleh pening kepala..sembelit sebab badan tak cukup air..:)


Last sekali..kalau lapar je..saya akan minum air dulu..kadang2 otak hantar signal lapa..tapi sebenarnya nak Air je..so minum la ye cik puan .

Itu sahaja...doakan saya berjaya..Misi utk toning and berat 55kg!.. Okla kan.Tinggi saya 164cm..

xoxo,
Atikah
Jangan segan bertanya sesat jalan
InshaAllah berjaya..Just Jangan Malas!

0 comments:

Post a Comment