Monday, September 22, 2014

Petua elak anak jaundice

Assalammualaikum dan selamat hari isnin semua...baru2 ni saya ada jumpa dengan kawan lama..dia baru melahirkan anak ke2..sama mcm saya..dia tanye baby2saya ada kene jaundice ke..saya kata lah tak.walaupon ianya normal.9/10 baby baru lahir akan hidap jaundice aka demam kuning

Alhamdulillah both nusrah n nusaibah tak kene jaundice aka kuning mungkin post kali ni saya leh share cane Nak elak jaundice..

Semua org tahu saya hanya kenal shaklee setelah kelahiran anak sulung, nusaibah..so masa mengandungkan nusaibah saya hanya rely ngon ubat doktor bagi...memang seksa sebab saya bp n hb low..so byk dos nak kene telan..pastu tak lengkap

So di sebabkan tak makan supplement ape saya just mengamalkan jambu batu sehari atleast 2 potong..alaa kan belambak jambu pakcu..beli la rm1 ke rm2
So ape lagi..everyday lunch mesti ade jambu..start dari bulan 7...hingga minggu ke 42.oh nusaibah baby terlebih bulan 10bulan lebih dia duduk dalamku..cozy kot.hahaha..gigih jugak nak mencari..merata..berusaha..kadang2 ta jumpa..stokla jambu kt umah..tp hassle sikitla..

So utk nusrah pulak..since dah bershaklee saya dah tak makan jambu pakcu..kan da maju..saya just makan vit-c shaklee...hehe tak jumpe cari jambu sebenarnya..yelah tahun 2014..sume dah maju.org pun da tanak jual bende tepi jalan..hahaa..saya pon sibuk..tade makne nak mencari jambu.

So alhamdulillah. Both anak tade jaundice..so takyah la saya ulang alik g klinik..atau baby everydy di amik darah..atau berjemur under sinaran ultraviolet..

Lega...alhamdulillah..
Sememangnya betul 'changing product can change your life'

Yelah.takyah nak bersusah payah cari jambu tepi jalan..just telan sustained released 500mg 2 butir a day..kawtim!

Semoga ilmu tak seberapa boleh memberi manfaat kepada semua..

Selamat mencuba..dan good luck.moga anda ready to enter the motherhood / parents club :-D

Haa..ni baby shaklee saya..nusrah binti mohd rizan..baru 64hari...kih2 tapi dah 2x cukur rambut..lebat sgt..bernutrisi tinggi kot.hahah.dia pandai senyum..mengagah.ajak sembang...mata dia ikot je saya if lalu depan dia dan akan bunyi ala2 mintak dokong..sangat advance! penangan omega :) muah..alhamdulillah..tq Allah atas 'pinjaman' ini..


Luv♥,

Atikah..

0 comments:

Post a Comment